• zaloguj się
  • utwórz konto

Studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie - 2024/2025

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Administracja, stacjonarne, drugiego stopnia

Szczegóły
Kod 10-ADM-M
Jednostka organizacyjna Wydział Prawa i Ekonomii
Kierunek studiów Administracja
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Czas trwania 2 lata
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (01.06.2024 00:00 – 15.07.2024 23:59)
Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku administracja jest wszechstronnie przygotowany do zajmowania różnorodnych stanowisk w instytucjach administracji publicznej, w szczególności w jednostkach administracji rządowej, jak i samorządowej. Ponadto, może podjąć pracę w służbach administracyjnych podmiotów gospodarczych, instytucjach pozarządowych, administracji specjalnej, administracji prywatnej, placówkach kulturalnych, oświatowych, organach partii politycznych, biurach poselskich, a także przedsiębiorstwach współpracujących z podmiotami zagranicznymi i ich organami. Warto zwrócić uwagę, że może on znaleźć zatrudnienie nie tylko w instytucjach krajowych, ale także w organach i instytucjach Unii Europejskiej. Umiejętności pozwolą mu na stosowanie metod i narzędzi potrzebnych do przygotowania projektów zgodnie z potrzebami społeczności lokalnych i lokalnego rynku pracy oraz na podejmowanie różnorodnych form indywidualnej przedsiębiorczości. Absolwent posiada nawyki systematycznego kształcenia, zdobywania nowych kwalifikacji uwzględniających aktualne potrzeby rynku pracy, ciągłego pogłębiania własnej wiedzy i konieczności rozwoju zawodowego. Jest przygotowany do podejmowania wyzwań badawczych i naukowych oraz do rozpoczęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej.
Posiadanie kompetencji do zajmowania różnych stanowisk jest możliwe, dzięki programowi studiów, w którym przewidziano przedmioty zarówno stricte administracyjne i ekonomiczne, jak i również z zakresu nauk psychologicznych, filozoficznych i socjologicznych. Zdobyta w ten sposób wiedza pozwoli absolwentowi posługiwać się posiadanymi informacjami w celu analizowania i przygotowywania strategii działań w administracji, rozwiązywania złożonych problemów pojawiających się w trakcie stosowania przepisów prawa oraz przewidywać długoterminowe i złożone skutki planowanych czynności.
W trakcie nauki student poznaje grupę treści podstawowych zawierających w sobie w szczególności pogłębione informacje o zasadach ustroju RP, o postępowaniu sądowo-administracyjnym, o historii myśli ustrojowo-administracyjnej, o informacji w administracji publicznej. W ramach grupy treści kierunkowych student zaznajamia się w sposób poszerzony, między innymi z publicznym prawem konkurencji, zarządzaniem zasobami ludzkimi w administracji publicznej, systemem ochrony prawnej w UE, funduszami strukturalnymi i systemem finansowania projektów w UE i z zarządzaniem dokumentacją w administracji. Posiadane umiejętności pozwolą na efektywne wykonywanie nałożonych zadań na każdym stanowisku związanym z administracją, w szczególności samodzielnym oraz kierowniczym.
W celu rozszerzenia posiadanej wiedzy i nabytych umiejętności dano studentowi możliwość wyboru po pierwszym semestrze studiów jednej z dwóch specjalizacji, tj.:
 
1.Administracji Samorządowej – absolwent specjalności administracja samorządowa jest przygotowany do pełnienia funkcji koncepcyjnych i kierowniczych przede wszystkim w administracji samorządowej i terenowych agendach administracji rządowej. Posiada kwalifikacje do wykonywania wszelkich działań wynikających z zakresu zadań przewidzianych dla administracji. Posługuje się specjalistyczną wiedzą w dziedzinach organizacji i funkcjonowania organów administracji państwowej i samorządowej, gospodarki komunalnej oraz stanowienia aktów prawa miejscowego. Umiejętnie i wydajnie korzysta z narzędzi kontroli i nadzoru jednostek samorządu terytorialnego. Posiada także biegłą orientację w problematyce ustroju samorządu terytorialnego w Polsce, zarządzania zasobami ludzkimi czy przygotowania i realizacji projektów z Funduszy Europejskich. Absolwent specjalności: administracja samorządowa ma przed sobą ciekawe perspektywy rozwoju zawodowego, w które wpisują się między innymi:
    • Urzędy miast i gmin,
    • Starostwa powiatowe,
    • Urzędy marszałkowskie,
    • Urzędy wojewódzkie,
    • Samorządowe jednostki budżetowe,
    • Urzędy pracy,
    • Działy administracyjne podmiotów gospodarczych.
 
2. Administracji ochrony i kontroli prawnej – absolwent specjalności administracja ochrony i kontroli prawnej posiada wiedzę z zakresu prawnych regulacji ustroju organów ochrony prawnej oraz poszczególnych organów pomocy prawnej i pojednawczych, rozstrzygających, i kontrolujących legalność. Jest przygotowany do wykonywania pracy zawodowej przede wszystkim w jednostkach administracji wymiaru sprawiedliwości, organach quasi – sądowych i pozasądowych oraz organach kontrolnych. Posługuje się szczegółową wiedzą odnoszącą się do zasad organizacji, działania i kompetencji wymienionych organów, z uwzględnieniem osobistego charakteru świadczonych przez nie usług oraz niezależności zawodowej. Absolwent specjalności: administracja ochrony i kontroli prawnej ma przed sobą ciekawe perspektywy rozwoju zawodowego, w które wpisują się między innymi:
    • Sądy powszechne,
    • Sądy administracyjne,
    • Najwyższa Izba Kontroli,
    • Sądy administracyjne,
    • Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji,
    • Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich,
    • Biuro Rzecznika Praw Dziecka.
 
Przedmioty nauczane w każdej z nich dają możliwość wyjaśnienia w stopniu zaawansowanym funkcjonowania określonego systemu administracji RP. Te przedmioty dają również dogłębną wiedzę pozwalającą na rozwiązywanie złożonych problemów pojawiających się w praktyce.
Wszechstronna wiedza pozwala absolwentowi na prawidłowe interpretowanie i wyjaśnianie zjawisk społecznych i prawnych występujących na każdym z zajmowanych stanowisk. W zakresie kompetencji społecznych zdobyta poszerzona wiedza ma wpływać na trafne kształtowanie racji interpersonalnych występujących w życiu osobistym i zawodowym, jak również zakorzenić przeświadczenie o konieczności pogłębiania wiedzy przez całe życie i przestrzegania norm etycznych.
Ukończone studia dają absolwentowi najlepsze przygotowanie dla potrzeb lokalnej, regionalnej, krajowej oraz międzynarodowej administracji oraz przedsiębiorczości. Umożliwiają również podejmowanie wyzwań badawczych i naukowych oraz dalsze kontynuowanie nauki.
Studia II stopnia trwają 4 semestry. Liczba godzin zajęć wynosi 900 na studiach stacjonarnych i 552 godziny na studiach neistacjonarnych. Liczba punktów ECTS (European Credit Transfer System) wynosi 120.

Zasady kwalifikacji

Konkurs dyplomów

  1. Na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia mogą zostać przyjęte osoby, które uzyskały tytuł magistra, licencjata lub równorzędny, na kierunku administracja lub innym kierunku studiów w dziedzinie nauk społecznych. W dyscyplinach:
    • ekonomia i finanse
    • geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna
    • nauki o bezpieczeństwie
    • nauki o komunikacji społecznej i mediach
    • nauki o polityce i administracji
    • nauki o zarządzaniu i jakości
    • nauki prawne
    • nauki socjologiczne
    • pedagogika
    • prawo kanoniczne
    • psychologia
    • stosunki międzynarodowe

Nazwa dyscyplin znajduje się na dyplomie!!!!

2.    Pierwszeństwo w procesie rekrutacji mają kandydaci będący absolwentami kierunku administracja z tytułem zawodowym licencjata.

3.    Dla realizacji programu na kierunku administracja  drugiego stopnia niezbędne jest posiadanie kompetencji w zakresie ogólnych reguł funkcjonowania administracji publicznej zdobytych w systemie szkolnictwa wyższego lub poza nim. Kompetencje będą weryfikowane w toku studiów.

4.    Osoby, które ukończyły studia I lub II stopnia w dyscyplinie innej, niż wymienione wyżej oraz w dziedzinie innej, niż dziedzina nauk społecznych, mogą być przyjęte na studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia na kierunku administracja, pod warunkiem uzupełnienia brakujących efektów uczenia się z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych poprzez zaliczenie zajęć dydaktycznych w wymiarze nieprzekraczającym 30 punktów ECTS.

5.    Osoby te mogą uzupełnić efekty uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, realizując wskazane przedmioty ze studiów I stopnia. Wskazane przedmioty student winien zaliczyć do zakończenia sesji egzaminacyjnej na III semestrze studiów II stopnia.

Podczas rejestracji w IRK kandydaci na studia drugiego stopnia:

  • wypełniają formularz - ankietę osobową;
  • dokonują opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji;
  • zamieszczają fotografię w formie elektronicznej (.jpg) (fotografia zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych).

Kandydaci na studia drugiego stopnia umieszczeni na liście przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną jako zakwalifikowani do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne winni złożyć następujące dokumenty w formie papierowej (zgodnie z harmonogramem rekrutacji):

  • wydrukowany i podpisany formularz (ankietę osobową),
  • kopię dyplomu studiów wyższych wraz z kopią suplementu (oryginał do wglądu),
  • dowód wpłaty z tytułu ubiegania się o przyjęcie na studia,
  • aktualną fotografię kandydata, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych oraz jedną w formie elektronicznej (.jpg)

W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć (niedostarczenia skanów dokumentów przez kandydatów umieszczonych na liście wstępnie zakwalifikowanych), dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji i miejsca na liście rankingowej. Kandydat może na bieżąco sprawdzać w systemie IRK czy został wstępnie zakwalifikowany do przyjęcia na studia, używając swojego identyfikatora i hasła.

Planowana liczba miejsc na I rok studiów (na kierunkach, gdzie obowiązuje konkurs świadectw dojrzałości) rozdzielana jest pomiędzy kandydatów ze starą i nową maturą proporcjonalnie do liczby kandydatów ze starą i nową maturą biorących udział w postępowaniu kwalifikacyjnym na poszczególne kierunki studiów. Według tych samych zasad ustala się liczbę miejsc dla listach rezerwowych oddzielnie dla starej i nowej matury.