Administracja, stacjonarne, drugiego stopnia


W mocy od: 18 maja 2020

Zasady kwalifikacji

Zasady kwalifikacji

Konkurs dyplomów

  1. Na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia mogą zostać przyjęte osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku administracja lub innym kierunku studiów.

2.    Pierwszeństwo w procesie rekrutacji mają kandydaci będący absolwentami kierunku administracja z tytułem zawodowym licencjata.

3.    Dla realizacji programu na kierunku administracja  drugiego stopnia niezbędne jest posiadanie kompetencji w zakresie ogólnych reguł funkcjonowania administracji publicznej zdobytych w systemie szkolnictwa wyższego lub poza nim. Kompetencje będą weryfikowane w toku studiów.

Podczas rejestracji w IRK kandydaci na studia drugiego stopnia:

  • wypełniają formularz - ankietę osobową;
  • dokonują opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji;
  • zamieszczają fotografię w formie elektronicznej (.jpg) (fotografia zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych).

Kandydaci na studia drugiego stopnia umieszczeni na liście przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną jako zakwalifikowani do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne winni złożyć następujące dokumenty w formie papierowej (zgodnie z harmonogramem rekrutacji):

  • wydrukowany i podpisany formularz (ankietę osobową),
  • kopię dyplomu studiów wyższych wraz z kopią suplementu (oryginał do wglądu),
  • dowód wpłaty z tytułu ubiegania się o przyjęcie na studia,
  • aktualną fotografię kandydata, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych oraz jedną w formie elektronicznej (.jpg)

W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć (niedostarczenia skanów dokumentów przez kandydatów umieszczonych na liście wstępnie zakwalifikowanych), dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji i miejsca na liście rankingowej. Kandydat może na bieżąco sprawdzać w systemie IRK czy został wstępnie zakwalifikowany do przyjęcia na studia, używając swojego identyfikatora i hasła.

Planowana liczba miejsc na I rok studiów (na kierunkach, gdzie obowiązuje konkurs świadectw dojrzałości) rozdzielana jest pomiędzy kandydatów ze starą i nową maturą proporcjonalnie do liczby kandydatów ze starą i nową maturą biorących udział w postępowaniu kwalifikacyjnym na poszczególne kierunki studiów. Według tych samych zasad ustala się liczbę miejsc dla listach rezerwowych oddzielnie dla starej i nowej matury.