Application process to studies for the academic year 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, stacjonarne, drugiego stopnia

Details
Code 09-EP-M
Organizational unit Wydział Sztuki
Field of studies Artistic education in the field of visual arts
Form of studies full time
Level of education Second level
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Duration 2 years
Recruitment committee address ul. Waszyngtona 4/8,
42-200 Częstochowa, pok. 608,
tel. +48 797 910 477,
WWW address http://www.ws.ujd.edu.pl
Required document
  • Degree programmes (second-cicle) - for Polish candidates
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

  • dwuletnie stacjonarne studia magisterskie
  • specjalność: nauczycielska

Kierunek Edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych, posiada program nauczania, który pozwala uzyskać praktyczne i oczekiwane na rynku pracy kompetencje zawodowe. Zasadniczo dążymy do tego, by nasi absolwenci mogli funkcjonować w trzech równorzędnych sferach: jako niezależni artyści, projektanci grafiki użytkowej, a także edukatorzy zatrudniani np. w instytucjach zajmujących się promocją sztuki lub szkolnictwie.

W związku z tym, w programie kształcenia znajdują się przedmioty kształtujące w możliwie szerokim zakresie wrażliwość artystyczną, pozwalające na zetknięcie się z różnorodnymi mediami i technikami wypowiedzi twórczej: malarstwem, grafiką, rysunkiem, fotografią, rzeźbą, projektowaniem graficznym.

Kluczowym celem kształcenia jest również przygotowanie studentów do pracy edukacyjnej, czemu służą przedmioty z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki przedmiotowej. W ramach kierunku realizowane są również praktyki w szkołach podstawowych, których wymiar godzinowy wynika z obowiązującego standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych oferujemy studia I i II stopnia (specjalność: nauczycielska), które finalnie pozwalają uzyskać dyplom magistra. Ukończenie obu etapów kształcenia jest szczególnie ważne dla osób wiążących swą przyszłość ze szkolnictwem, gdyż otrzymają pełne uprawnienia pedagogiczne upoważniające do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu plastyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

Zakładana dwutorowość kształcenia, zogniskowaną wokół uzyskania zarówno umiejętności artystycznych, jak i pedagogicznych, pozwala absolwentom na elastyczne funkcjonowanie na rynku pracy.

Absolwent kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych jest przygotowany do pracy jako samodzielny artysta, jak i zatrudnienia w różnego typu instytucjach związanych z kulturą i edukacją. Absolwenci są przygotowani do prowadzenia różnych form edukacji pozaszkolnej – warsztatów twórczych i rozwojowych w muzeach, galeriach, domach kultury.

Kontynuacja edukacji na studiach II stopnia pozwala absolwentom na uzyskanie pełnych uprawnień pedagogicznych, pozwalających na podjęcie zatrudnienia w szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych w charakterze nauczyciela plastyki.

Na studiach II stopnia prowadzimy kształcenie na specjalności nauczycielskiej. Pracownie dyplomowe do wyboru to:

  • Malarstwo
  • Grafika
  • Fotografia
  • Komunikat wizualny – projektowanie graficzne


Zasady kwalifikacji

Konkurs dyplomów

  1. Dyplom ukończenia studiów I stopnia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych lub na kierunku pokrewnym, bądź też innym kierunku studiów. 
  2. dokument świadczący o zdobyciu efektów uczenia się z zajęć w grupie kształcenia specjalnościowego: Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne – w szkole podstawowej w przypadku kandydatów po kierunku pokrewnym lub innym niż Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych ze specjalnością nauczycielską.
  3. rozmowa kwalifikacyjna w formie wideokonferencji połączona z przeglądem prac -portfolio przesłanym drogą elektroniczną - 100%.

Szczegóły oraz informacje związane z rozmową kwalifikacyjną  połączoną z przeglądem prac wysłane będą bezpośrednio na adresy mailowe podane przez kandydatów podczas rejestracji w systemie IRK.

W przypadku braku uprawnień pedagogicznych do prowadzenia zajęć na I i II etapie kształcenia kandydat zobowiązany jest do ich uzupełnienia przez zaliczenie zajęć dydaktycznych określonych jako różnice programowe do zrealizowania.

Portfolio powinno zawierać:

  • notę biograficzną – max.1000 znaków,
  • prace artystyczne wykonane w różnych technikach plastycznych,
  • w skład portfolio może wchodzić również film i animacja,
  • portfolio powinno być przygotowane w jednym pliku pdf (animacje lub filmy powinny zostać wstawione jako hiperłącze),
  • portfolio może (nie musi) zawierać również linki do autorskich galerii on-line lub stron www.

 

Maksymalny rozmiar pliku to 40 MB.

W szczególności od kandydata oczekujemy:

  • rozumienia potrzeby uczenia się, rozwijania i samodoskonalenia przez całe życie,
  • zdolności do efektywnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji oraz emocjonalności,
  • zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów,
  • umiejętności samooceny, konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób,
  • refleksyjnego podejścia do społecznych, naukowych i etycznych aspektów własnej pracy.

Podczas rejestracji w IRK kandydaci na studia drugiego stopnia:

  • wypełniają formularz - ankietę osobową;
  • dokonują opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji;
  • zamieszczają fotografię w formie elektronicznej (.jpg) (fotografia zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych).

Kandydaci na studia drugiego stopnia umieszczeni na liście przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną jako zakwalifikowani do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne winni złożyć następujące dokumenty w formie papierowej (zgodnie z harmonogramem rekrutacji):

  • wydrukowany i podpisany formularz (ankietę osobową),
  • kopię dyplomu studiów wyższych wraz z kopią suplementu (oryginał do wglądu),
  • dowód wpłaty z tytułu ubiegania się o przyjęcie na studia,
  • aktualną fotografię kandydata, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych oraz jedną w formie elektronicznej (.jpg)

W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć (niedostarczenia skanów dokumentów przez kandydatów umieszczonych na liście wstępnie zakwalifikowanych), dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji i miejsca na liście rankingowej. Kandydat może na bieżąco sprawdzać w systemie IRK czy został wstępnie zakwalifikowany do przyjęcia na studia, używając swojego identyfikatora i hasła.

Planowana liczba miejsc na I rok studiów (na kierunkach gdzie obowiązuje konkurs świadectw dojrzałości) rozdzielana jest pomiędzy kandydatów ze starą i nową maturą proporcjonalnie do liczby kandydatów ze starą i nową maturą biorących udział w postępowaniu kwalifikacyjnym na poszczególne kierunki studiów. Według tych samych zasad ustala się liczbę miejsc dla listach rezerwowych oddzielnie dla starej i nowej matury.

Rozmowa kwalifikacyjna

Rozmowa kwalifikacyjna w formie wideokonferencji

 

 

Prace plastyczne (portfolio) należy przesłać na adres mailowy    edukacjaplastyczna_rekrutacja@ujd.edu.pl   w terminie do dnia 16. września 2024

 

Rozmowa kwalifikacyjna w formie wideokonferencji połączonej z przeglądem prac (zawartych w nadesłanym portfolio) odbędzie się 17. września 2024 r. od godz. 12.00

Szczegóły oraz informacje związane z rozmową kwalifikacyjną w formie wideokonferencji połączonej z przeglądem prac wysyłane będą bezpośrednio na adresy mailowe podane przez kandydatów podczas rejestracji w systemie IRK.