Application process to studies for the academic year 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia

Details
Code 07-I-M
Organizational unit Wydział Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych
Field of studies Informatics
Form of studies full time
Level of education Second level
Language(s) of instruction Polish
Duration 1,5 years
Recruitment committee address 42-200 Częstochowa
al. Armii Krajowej 13/15
tel. 34 361 21 79
Office opening hours 8.00 - 15.00
WWW address http://www.wnspt.ujd.edu.pl
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

Celem kształcenia na kierunku Informatyka, studiach II stopnia o profilu praktycznym, jest przygotowanie specjalistów posiadających zaawansowaną wiedzę i umiejętności z zakresu programowania oraz tworzenia gier komputerowych. Dlatego też studia II stopnia na kierunku Informatyka oferują dwie specjalności: programowanie oraz tworzenie gier komputerowych.

Program studiów, opracowany we współpracy z przedstawicielami biznesu, zaprojektowany jest w sposób gwarantujący wykształcenie wszechstronnie przygotowanych specjalistów, którzy będą posiadali kompetencje umożliwiające im dynamiczne wejście na rynek pracy i objęcie funkcji liderów zespołów zadaniowych i kierowniczych w krajowych przedsiębiorstwach z branży szeroko pojętego sektora IT.

Specjalność programowanie:

Stworzona z myślą o studentach zainteresowanych zarówno praktycznymi umiejętnościami z zakresu inżynierii oprogramowania, jak i wiedzą z teoretycznych podstaw informatyki, w tym algorytmiki wspomagającej proces programowania oraz matematycznych podstaw kryptografii. Dzięki niej absolwent nabędzie doświadczenia w zakresie tworzenia praktycznych rozwiązań informatycznych w oparciu o nowoczesne języki i technologie programowania. Specjalność pozwoli również pogłębić znajomość programowania obiektowego, konstrukcji kompilatorów i zasad zapewniania bezpieczeństwa systemów komputerowych. Ponadto absolwent nabędzie dodatkowej wiedzy i umiejętności w zakresie programowania funkcyjnego, eksploracji danych, programowania aplikacji biznesowych, technologii chmury obliczeniowej oraz metod zarządzania projektami informatycznymi umożliwiającymi pracę zespołową.

Absolwent specjalności programowanie będzie posiadał rozszerzoną wiedzę w zakresie technologii i narzędzi programistycznych po to, aby w pełni zrozumieć mechanizmy i procesy zachodzące w procesie tworzenia, czy też rozwijania istniejącego oprogramowania.

Absolwent specjalności programowanie jest wykwalifikowanym:

  • testerem i programistą,
  • architektem oprogramowania,
  • back-end developerem,
  • specjalistą ds. wytwarzania, wdrażania i rozwijania nowoczesnego oprogramowania.

Specjalność tworzenie gier komputerowych:

Gry komputerowe to obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich towarów eksportowych. Specjalność tworzenie gier komputerowych, została stworzona z myślą o nauczaniu umiejętności praktycznych i rozwijaniu kompetencji w zakresie projektowania i programowania gier komputerowych, w tym projektowania interfejsów dla gier, sposobów użycia i działania silników do symulacji konkretnej sceny, metod modelowania i animowania obiektów 2D i 3D, projektowania scen 3D, które będą symulowane fizycznie, programowania gier na urządzenia mobilne, stosowania w grach metod i algorytmów sztucznej inteligencji. W programie kształcenia na tej specjalności kładzie się szczególny nacisk na przedmioty związane z grafiką komputerową i multimedialnymi, a w szczególności na: projektowanie i programowanie grafiki na potrzeby gier, prawidłowe udźwiękowienie w grach, projektowanie rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz programowanie wirtualnej rzeczywistości (VR).

Absolwent specjalności tworzenie gier komputerowych potrafi praktycznie wykorzystywać najnowsze technologie z grafiki komputerowej i multimediów oraz szybko dostosować się do wymogów i potrzeb rynkowych.

Absolwent specjalności tworzenie gier komputerowych będzie posiadał rozszerzoną wiedzę z zakresu grafiki komputerowej, dźwięku, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz sztucznej inteligencji po to, aby w pełni zrozumieć mechanizmy i procesy zachodzące w pracy projektanta i programisty gier komputerowych, w tym projektanta wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Absolwent specjalności tworzenie gier komputerowych jest wykwalifikowanym projektantem i programistą gier komputerowych i może znaleźć zatrudnienie w firmach tworzących gry komputerowe.

Gwarantujemy:

  • Praktyczny charakter zajęć (zajęcia laboratoryjne, ćwiczeniowe).
  • Szerokie kontakty z potencjalnymi pracodawcami m.in. w zakresie staży i praktyk - zapewniamy 3 miesięczne praktyki.
  • Kadrę o wysokich kwalifikacjach dydaktycznych, praktycznych i liczących się osiągnięciach naukowych.
  • Nowoczesną i stale rozwijaną bazę dydaktyczną.
  • Zajęcia laboratoryjne, które odbywają się w nowoczesnych laboratoriach w małych grupach - max. 12 osób.
  • Dostęp do dobrze wyposażonej Biblioteki Uniwersyteckiej, internetowych baz danych i wydziałowej pracowni komputerowej
  • Możliwość odbywania części studiów w Uczelniach zagranicznych w ramach Programu Erasmus+.
  • Stypendia i zakwaterowanie w Domu Studenckim.
  • Rozwój zainteresowań przez działalność w Kole Naukowym Studentów Wydziału Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych.
  • Miłą i życzliwą atmosferę sprzyjającą studiowaniu opartą na bezpośrednim kontakcie studenta z wykładowcą.


Zasady kwalifikacji

Konkurs dyplomów

Dyplomów ukończenia studiów I stopnia na kierunku prowadzonym w dyscyplinie informatyka lub in-formatyka techniczna i telekomunikacja oraz posiadanie kompetencji niezbędnych do kontynuowania kształcenia na studiach II stopnia na kierunku informatyka.


Kandydat w szczególności powinien:

  • znać zaawansowane konstrukcje programistyczne,
  • posiadać szczegółową wiedzę w zakresie projektowania i programowania strukturalnego oraz obiektowego,
  • znać typowe techniki projektowania algorytmów oraz klasyczne struktury danych,
  • posiadać wiedzę w zakresie sztucznej inteligencji oraz grafiki komputerowej,
  • potrafi pisać, uruchamiać, śledzić i testować programy w wybranym środowisku programi-stycznym wykorzystując znajomość paradygmatów programowania.


Kwalifikacja odbywa się na podstawie listy rankingowej sporządzonej na podstawie średniej arytmetycz-nej wszystkich

Podczas rejestracji w IRK kandydaci na studia drugiego stopnia:

  • wypełniają formularz - ankietę osobową;
  • dokonują opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji;
  • zamieszczają fotografię w formie elektronicznej (.jpg) (fotografia zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych).

Kandydaci na studia drugiego stopnia umieszczeni na liście przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną jako zakwalifikowani do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne winni złożyć następujące dokumenty w formie papierowej (zgodnie z harmonogramem rekrutacji):

  • wydrukowany i podpisany formularz (ankietę osobową),
  • kopię dyplomu studiów wyższych wraz z kopią suplementu (oryginał do wglądu),
  • dowód wpłaty z tytułu ubiegania się o przyjęcie na studia,
  • aktualną fotografię kandydata, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych oraz jedną w formie elektronicznej (.jpg)

W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć (niedostarczenia skanów dokumentów przez kandydatów umieszczonych na liście wstępnie zakwalifikowanych), dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji i miejsca na liście rankingowej. Kandydat może na bieżąco sprawdzać w systemie IRK czy został wstępnie zakwalifikowany do przyjęcia na studia, używając swojego identyfikatora i hasła.

 

Planowana liczba miejsc na I rok studiów (na kierunkach gdzie obowiązuje konkurs świadectw dojrzałości) rozdzielana jest pomiędzy kandydatów ze starą i nową maturą proporcjonalnie do liczby kandydatów ze starą i nową maturą biorących udział w postępowaniu kwalifikacyjnym na poszczególne kierunki studiów. Według tych samych zasad ustala się liczbę miejsc dla listach rezerwowych oddzielnie dla starej i nowej matury.