Kod | 07-I-S |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych |
Kierunek studiów | Informatyka |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | 1,5 roku |
Adres komisji rekrutacyjnej | 42-200 Częstochowa al. Armii Krajowej 13/15 tel. 34 361 21 79 |
Godziny otwarcia sekretariatu | 8.00 - 15.00 |
Adres WWW | http://www.wnspt.ujd.edu.pl |
Zadaj pytanie |
Celem kształcenia na kierunku Informatyka, studiach II stopnia o profilu praktycznym, jest przygotowanie specjalistów posiadających zaawansowaną wiedzę i umiejętności z zakresu programowania oraz tworzenia gier komputerowych. Dlatego też studia II stopnia na kierunku Informatyka oferują dwie specjalności: programowanie oraz tworzenie gier komputerowych.
Program studiów, opracowany we współpracy z przedstawicielami biznesu, zaprojektowany jest w sposób gwarantujący wykształcenie wszechstronnie przygotowanych specjalistów, którzy będą posiadali kompetencje umożliwiające im dynamiczne wejście na rynek pracy i objęcie funkcji liderów zespołów zadaniowych i kierowniczych w krajowych przedsiębiorstwach z branży szeroko pojętego sektora IT.
Specjalność programowanie:
Stworzona z myślą o studentach zainteresowanych zarówno praktycznymi umiejętnościami z zakresu inżynierii oprogramowania, jak i wiedzą z teoretycznych podstaw informatyki, w tym algorytmiki wspomagającej proces programowania oraz matematycznych podstaw kryptografii. Dzięki niej absolwent nabędzie doświadczenia w zakresie tworzenia praktycznych rozwiązań informatycznych w oparciu o nowoczesne języki i technologie programowania. Specjalność pozwoli również pogłębić znajomość programowania obiektowego, konstrukcji kompilatorów i zasad zapewniania bezpieczeństwa systemów komputerowych. Ponadto absolwent nabędzie dodatkowej wiedzy i umiejętności w zakresie programowania funkcyjnego, eksploracji danych, programowania aplikacji biznesowych, technologii chmury obliczeniowej oraz metod zarządzania projektami informatycznymi umożliwiającymi pracę zespołową.
Absolwent specjalności programowanie będzie posiadał rozszerzoną wiedzę w zakresie technologii i narzędzi programistycznych po to, aby w pełni zrozumieć mechanizmy i procesy zachodzące w procesie tworzenia, czy też rozwijania istniejącego oprogramowania.
Absolwent specjalności programowanie jest wykwalifikowanym:
- testerem i programistą,
- architektem oprogramowania,
- back-end developerem,
- specjalistą ds. wytwarzania, wdrażania i rozwijania nowoczesnego oprogramowania.
Specjalność tworzenie gier komputerowych:
Gry komputerowe to obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich towarów eksportowych. Specjalność tworzenie gier komputerowych, została stworzona z myślą o nauczaniu umiejętności praktycznych i rozwijaniu kompetencji w zakresie projektowania i programowania gier komputerowych, w tym projektowania interfejsów dla gier, sposobów użycia i działania silników do symulacji konkretnej sceny, metod modelowania i animowania obiektów 2D i 3D, projektowania scen 3D, które będą symulowane fizycznie, programowania gier na urządzenia mobilne, stosowania w grach metod i algorytmów sztucznej inteligencji. W programie kształcenia na tej specjalności kładzie się szczególny nacisk na przedmioty związane z grafiką komputerową i multimedialnymi, a w szczególności na: projektowanie i programowanie grafiki na potrzeby gier, prawidłowe udźwiękowienie w grach, projektowanie rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz programowanie wirtualnej rzeczywistości (VR).
Absolwent specjalności tworzenie gier komputerowych potrafi praktycznie wykorzystywać najnowsze technologie z grafiki komputerowej i multimediów oraz szybko dostosować się do wymogów i potrzeb rynkowych.
Absolwent specjalności tworzenie gier komputerowych będzie posiadał rozszerzoną wiedzę z zakresu grafiki komputerowej, dźwięku, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz sztucznej inteligencji po to, aby w pełni zrozumieć mechanizmy i procesy zachodzące w pracy projektanta i programisty gier komputerowych, w tym projektanta wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
Absolwent specjalności tworzenie gier komputerowych jest wykwalifikowanym projektantem i programistą gier komputerowych i może znaleźć zatrudnienie w firmach tworzących gry komputerowe.
Gwarantujemy:
- Praktyczny charakter zajęć (zajęcia laboratoryjne, ćwiczeniowe).
- Szerokie kontakty z potencjalnymi pracodawcami m.in. w zakresie staży i praktyk - zapewniamy 3 miesięczne praktyki.
- Kadrę o wysokich kwalifikacjach dydaktycznych, praktycznych i liczących się osiągnięciach naukowych.
- Nowoczesną i stale rozwijaną bazę dydaktyczną.
- Zajęcia laboratoryjne, które odbywają się w nowoczesnych laboratoriach w małych grupach - max. 12 osób.
- Dostęp do dobrze wyposażonej Biblioteki Uniwersyteckiej, internetowych baz danych i wydziałowej pracowni komputerowej
- Możliwość odbywania części studiów w Uczelniach zagranicznych w ramach Programu Erasmus+.
- Stypendia i zakwaterowanie w Domu Studenckim.
- Rozwój zainteresowań przez działalność w Kole Naukowym Studentów Wydziału Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych.
- Miłą i życzliwą atmosferę sprzyjającą studiowaniu opartą na bezpośrednim kontakcie studenta z wykładowcą.
Zasady kwalifikacji
Konkurs dyplomów
Dyplomów ukończenia studiów I stopnia na kierunku prowadzonym w dyscyplinie informatyka lub in-formatyka techniczna i telekomunikacja oraz posiadanie kompetencji niezbędnych do kontynuowania kształcenia na studiach II stopnia na kierunku informatyka.
Kandydat w szczególności powinien:
- znać zaawansowane konstrukcje programistyczne,
- posiadać szczegółową wiedzę w zakresie projektowania i programowania strukturalnego oraz obiektowego,
- znać typowe techniki projektowania algorytmów oraz klasyczne struktury danych,
- posiadać wiedzę w zakresie sztucznej inteligencji oraz grafiki komputerowej,
- potrafi pisać, uruchamiać, śledzić i testować programy w wybranym środowisku programi-stycznym wykorzystując znajomość paradygmatów programowania.
Kwalifikacja odbywa się na podstawie listy rankingowej sporządzonej na podstawie średniej arytmetycz-nej wszystkich
Podczas rejestracji w IRK kandydaci na studia drugiego stopnia:
- wypełniają formularz - ankietę osobową;
- dokonują opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji;
- zamieszczają fotografię w formie elektronicznej (.jpg) (fotografia zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych).
Kandydaci na studia drugiego stopnia umieszczeni na liście przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną jako zakwalifikowani do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne winni złożyć następujące dokumenty w formie papierowej (zgodnie z harmonogramem rekrutacji):
- wydrukowany i podpisany formularz (ankietę osobową),
- kopię dyplomu studiów wyższych wraz z kopią suplementu (oryginał do wglądu),
- dowód wpłaty z tytułu ubiegania się o przyjęcie na studia,
- aktualną fotografię kandydata, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych oraz jedną w formie elektronicznej (.jpg)
W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć (niedostarczenia skanów dokumentów przez kandydatów umieszczonych na liście wstępnie zakwalifikowanych), dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji i miejsca na liście rankingowej. Kandydat może na bieżąco sprawdzać w systemie IRK czy został wstępnie zakwalifikowany do przyjęcia na studia, używając swojego identyfikatora i hasła.
Planowana liczba miejsc na I rok studiów (na kierunkach gdzie obowiązuje konkurs świadectw dojrzałości) rozdzielana jest pomiędzy kandydatów ze starą i nową maturą proporcjonalnie do liczby kandydatów ze starą i nową maturą biorących udział w postępowaniu kwalifikacyjnym na poszczególne kierunki studiów. Według tych samych zasad ustala się liczbę miejsc dla listach rezerwowych oddzielnie dla starej i nowej matury.
Opłaty za studia
Opłata za rok studiów: 4840zł