Fotografia i kreacja przekazu wizualnego, stacjonarne, drugiego stopnia
W mocy od: 31 maja 2023
Zasady kwalifikacji
Zasady kwalifikacji
- dyplom ukończenia studiów I stopnia
- przesłanie reprodukcji prac (portfolio - prezentacja twórczości kandydata) drogą elektroniczną
- rozmowa kwalifikacyjna w formie wideokonferencji połączona z przeglądem nadesłanego portfolio drogą elektroniczną - 100%
Portfolio powinno zawierać:
- krótki życiorys ze wskazaniem doświadczeń związanych z fotografią i innymi przekazami wizualnymi,
- prezentację w pliku pdf zawierającą samodzielnie przygotowane prace fotograficzne. Portfolio powinno zawierać spójne i przemyślane cykle/zestawy zdjęć z opisem,
- do portfolio można dołączyć także wybór maks. 20 pojedynczych zdjęć oraz materiałów wideo i animacji,
- kandydat może (nie musi) udostępnić również linki do autorskich galerii on-line lub stron www.
Maksymalny rozmiar pliku to 40 MB.
W szczególności od kandydata oczekujemy:
- wiedzy w zakresie użytkowania sprzętu fotograficznego,
- pogłębionej świadomości wizualnej,
- znajomości najważniejszych zjawisk i tendencji w historii fotografii oraz fotografii współczesnej,
- zdolności do efektywnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji oraz emocjonalności,
- zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów,
- umiejętności samooceny, konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób,
- refleksyjnego podejścia do społecznych, naukowych i etycznych aspektów własnej pracy.
Podczas rejestracji w IRK kandydaci na studia drugiego stopnia:
- wypełniają formularz - ankietę osobową;
- dokonują opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji;
- zamieszczają fotografię w formie elektronicznej (.jpg) (fotografia zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych).
Kandydaci na studia drugiego stopnia umieszczeni na liście przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną jako zakwalifikowani do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne winni złożyć następujące dokumenty w formie papierowej (zgodnie z harmonogramem rekrutacji):
- wydrukowany i podpisany formularz (ankietę osobową),
- kopię dyplomu studiów wyższych wraz z kopią suplementu (oryginał do wglądu),
- dowód wpłaty z tytułu ubiegania się o przyjęcie na studia,
- aktualną fotografię kandydata, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych oraz jedną w formie elektronicznej (.jpg)
W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć (niedostarczenia skanów dokumentów przez kandydatów umieszczonych na liście wstępnie zakwalifikowanych), dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji i miejsca na liście rankingowej. Kandydat może na bieżąco sprawdzać w systemie IRK, czy został wstępnie zakwalifikowany do przyjęcia na studia, używając swojego identyfikatora i hasła.
Rozmowa kwalifikacyjna
Prace plastyczne (portfolio) należy przesłać na adres mailowy fotografia_rekrutacja@ujd.edu.pl w terminie do dnia 12 września 2025 r.
Rozmowa kwalifikacyjna w formie wideokonferencji połączonej z przeglądem prac (zawartych w nadesłanym portfolio) odbędzie się dnia 15 września 2025 r. (począwszy od godz. 9.00)
Szczegóły oraz informacje związane z rozmową kwalifikacyjną w formie wideokonferencji połączonej z przeglądem prac wysyłane będą (po zakończeniu logowania) bezpośrednio na adresy mailowe podane przez kandydatów podczas rejestracji w systemie IRK.