Iberoznawstwo, stacjonarne, drugiego stopnia
W mocy od: 19 maja 2021
Zasady kwalifikacji
Zasady kwalifikacji
Konkurs dyplomów
Konkurs dyplomów ukończenia studiów wyższych
Kandydat na studia II stopnia na kierunku iberoznawstwo powinien posiadać zaawansowaną wiedzę o procesach polityczno-społeczno-kulturowych zachodzących w przeszłości, znać terminologię historyczną, posiadać umiejętność wyszukiwania, wykorzystywania oraz prezentowania informacji związanych ze studiowaną dyscypliną oraz wykazywać gotowość do pogłębionego studiowania iberoznawstwa.
Absolwentów studiów wyższych kierunków innych niż iberoznawstwo, iberystyka oraz filologia hiszpańska obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna potwierdzająca znajomość języka hiszpańskiego na poziomie B2.
Podczas rejestracji kandydaci na studia drugiego stopnia:
- wypełniają formularz - podanie;
- dokonują opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji;
- zamieszczają fotografię w formie elektronicznej (.jpg) (fotografia zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych).
Kandydaci na studia drugiego stopnia umieszczeni na liście przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną jako zakwalifikowani do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne winni złożyć następujące dokumenty w formie papierowej (zgodnie z harmonogramem rekrutacji):
- wydrukowany i podpisany formularz (ankietę osobową),
- kopię dyplomu studiów wyższych wraz z kopią suplementu (oryginał do wglądu),
- dowód wpłaty z tytułu ubiegania się o przyjęcie na studia,
- aktualną fotografię kandydata, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych oraz jedną w formie elektronicznej (.jpg)
W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć (niedostarczenia skanów dokumentów przez kandydatów umieszczonych na liście wstępnie zakwalifikowanych), dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji i miejsca na liście rankingowej. Kandydat może na bieżąco sprawdzać w systemie IRK czy został wstępnie zakwalifikowany do przyjęcia na studia, używając swojego identyfikatora i hasła.
Oryginały dokumentów uprawniających do podjęcia studiów należy przedstawić (do wglądu) w Dziekanacie danego Wydziału w ciągu 1 miesiąca od rozpoczęcia studiów.
Planowana liczba miejsc na I rok studiów (na kierunkach gdzie obowiązuje konkurs świadectw dojrzałości) rozdzielana jest pomiędzy kandydatów ze starą i nową maturą proporcjonalnie do liczby kandydatów ze starą i nową maturą biorących udział w postępowaniu kwalifikacyjnym na poszczególne kierunki studiów. Według tych samych zasad ustala się liczbę miejsc dla listach rezerwowych oddzielnie dla starej i nowej matury.