• log in
  • create an account

This page contains general information. Select a registration to see information connected to this registration.

select registration

News

General

Harmonogram rekrutacji 2024/2025

| Marcin Żurawski

HARMONOGRAM REKRUTACJI 2024/2025

W UNIWERSYTECIE JANA DŁUGOSZA W CZĘSTOCHOWIE

STUDIA STACJONARNE I NIESTACJONARNE

PIERWSZEGO I DRUGIEGO STOPNIA ORAZ JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE

LP.

ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

TERMINY

1.

Internetowa Rejestracja Kandydatów (IRK)

Kandydat rejestruje się w systemie IRK i dokonuje opłaty na indywidualne konto wygenerowane dla każdego kandydata w systemie IRK.

 

Opłata musi wpłynąć na konto uczelni do dnia 16 lipca 2024 r.

Kandydaci, którzy wnieśli opłatę rekrutacyjną w wymaganym terminie do 15 lipca 2024 r.,

ale na których koncie rekrutacyjnym w IRK nie pojawi się potwierdzenie jej wpłynięcia, powinni najpóźniej do dnia  16 lipca 2024 r. przesłać potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej

do Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych poprzez System IRK (zakładka Pomoc).

1.06.2024 r. – 15.07.2024 r.

2.

Sprawdzian umiejętności praktycznych oraz rozmowy kwalifikacyjne

Informacje o terminach, godzinach oraz o sposobach w jaki będą przeprowadzane egzaminy/rozmowy kwalifikacyjne znajdują się w katalogach poszczególnych kierunków studiów.

 

17.07.2024 r. 18.07.2024 r.

3.

Ogłoszenie list rankingowych (osób zakwalifikowanych do przyjęcia)

Informacja na osobistym koncie kandydata w zakładce „zgłoszenia rekrutacyjne” oraz na stronie www.rekrutacja.ujd.edu.pl

19.07.2024 r.

o godz. 1000

4.

Składanie kompletu dokumentów

przez kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani do przyjęcia na studia

Komplet dokumentów: wydrukowany i podpisany formularz podania; kserokopie świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu); dowód wpłaty z tytułu ubiegania się o przyjęcie na studia; aktualna fotografia kandydata, zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych; kandydaci na studia drugiego stopnia składają kserokopię dyplomu studiów pierwszego stopnia wraz z kserokopią suplementu (oryginał do wglądu).

Podczas składania dokumentów kandydat otrzyma skierowanie na badania lekarskie stwierdzające brak przeciwskazań do podjęcia studiów, przeprowadzane przez lekarza medycyny pracy (dotyczy to tylko kierunków, na których są wymagane takie badania).

Niedostarczenie w/w dokumentów w wyznaczonym terminie tj. do dnia 22.07.2024 r. oznacza rezygnację z ubiegania się o przyjęcie na I rok studiów !!!

19.07.2024 r.

od godz. 1200 do godz. 1500

 

20.07.2024 r.

od godz. 1000 do godz. 1400

 

22.07.2024 r.

od godz. 1000
do godz. 1400

5.

Ogłoszenie list osób przyjętych i nieprzyjętych

Informacja na osobistym koncie kandydata w zakładce „zgłoszenia rekrutacyjne” oraz na stronie www.rekrutacja.ujd.edu.pl

 

23.07.2024 r.

 o godz. 1200

6.

Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych do przyjęcia z list rezerwowych

Informacja na osobistym koncie kandydata w zakładce  „wyniki rekrutacji”.

24.07.2024 r.

o godz. 1000

7.

Składanie kompletu dokumentów
przez kandydatów, którzy zostali zakwalifikowanych do przyjęcia na studia
z list rezerwowych

Komplet dokumentów: wydrukowany i podpisany formularz podania; kserokopie świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu); dowód wpłaty z tytułu ubiegania się o przyjęcie na studia; aktualna fotografia kandydata, zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych; kandydaci na studia drugiego stopnia składają kserokopię dyplomu studiów pierwszego stopnia wraz z kserokopią suplementu (oryginał do wglądu).

Niedostarczenie w/w dokumentów w wyznaczonym terminie tj. do dnia 26.07.2024 r. do godz. 1400 oznacza rezygnację z ubiegania się o przyjęcie na I rok studiów !!!

25.07.2024 r.

od godz. 1200 do godz. 1500

26.07.2024 r.

od godz. 1000 do godz. 1400
8.

Ogłoszenie list osób przyjętych z list rezerwowych

Informacja na osobistym koncie kandydata w zakładce  „wyniki rekrutacji”.

26.07.2024 r.

po godz. 1500

W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć na danym kierunku studiów

Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne / Komisja Rekrutacyjna Collegium Medicum im. dr. Władysława Biegańskiego

będą ogłaszać na stronie IRK listy kolejnych osób zakwalifikowanych

do przyjęcia z list rezerwowych

RECRUITMENT SCHEDULE 2024/2025 FOR FOREIGNERS

| Marcin Żurawski

HARMONOGRAM REKRUTACJI 2024/2025

W UNIWERSYTECIE JANA DŁUGOSZA W CZĘSTOCHOWIE

DLA CUDZOZIEMCÓW

STUDIA STACJONARNE I NIESTACJONARNE

PIERWSZEGO I DRUGIEGO STOPNIA ORAZ JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE

LP.

ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

TERMINY

1.

Internetowa Rejestracja Kandydatów (IRK)

Kandydat rejestruje się w systemie IRK i dokonuje opłaty na indywidualne konto wygenerowane dla każdego kandydata w systemie IRK. Opłata musi wpłynąć na konto uczelni do dnia 16 lipca 2024 r.

 

1.06.2024 r. – 15.07.2024 r.

2.

Wprowadzanie danych i skanów dokumentów w systemie IRK przez kandydatów

Kandydat wprowadza do systemu IRK dane osobowe oraz skany wymaganych dokumentów. Wykaz wymaganych dokumentów znajdują się w katalogach poszczególnych kierunków w IRK.

Na kierunkach, na których jest to wymagane, należy załączyć np. reprodukcje prac (portfolio); list motywacyjny; nagranie - zgodnie z adresami e-mail podanymi na stronie IRK danego kierunku.

Niewprowadzenie danych i skanów wymaganych dokumentów zgodnie z wytycznymi w IRK w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 15.07.2024 r., oznacza rezygnację z ubiegania się o przyjęcie na I rok studiów !!!

Oryginały dokumentów uprawniających do podjęcia studiów trzeba będzie dostarczyć i przedstawić (do wglądu) w Dziekanacie danego Wydziału do 14 października 2024 r. 

do 15.07.2024 r.

3.

Sprawdzian umiejętności praktycznych oraz rozmowy kwalifikacyjne

Informacje o terminach, godzinach oraz o sposobach w jaki będą przeprowadzane egzaminy/rozmowy kwalifikacyjne znajdują się w katalogach poszczególnych kierunków studiów.

 

17.07.2024 r. 18.07.2024 r.

4.

Ogłoszenie list rankingowych (zakwalifikowanych do przyjęcia)

Informacja na osobistym koncie kandydata w zakładce „zgłoszenia rekrutacyjne” oraz na stronie www.rekrutacja.ujd.edu.pl

 

19.07.2024 r.

5.

Ogłoszenie list osób przyjętych i nieprzyjętych

Informacja na osobistym koncie kandydata w zakładce „zgłoszenia rekrutacyjne” oraz na stronie www.rekrutacja.ujd.edu.pl

 

23.07.2024 r.

6.

Informacja dotycząca badań lekarskich stwierdzających brak przeciwskazań do podjęcia studiów

(dotyczy tylko kierunków na których są wymagane)

Kandydat w celu otrzymania skierowania na badania lekarskie przeprowadzane przez lekarza medycyny pracy powinien zgłosić się do Działu Spraw Studenckich.

 

RECRUITMENT SCHEDULE 2024/2025 - DOCTORAL SCHOOL

| Marcin Malczewski

 DOCTORAL SCHOOL

 RECRUITMENT SCHEDULE 2024/2025

 

1.06.2024 r. – 10.07.2024 r.

Online Candidate Registration System (OCRS) into the Doctoral School in the disciplines:

  • philosophy

  • history

  • linguistics

  • literary studies

  • chemical sciences

  • physical sciences

  • physical culture sciences

  • health sciences

  • security studies

  • law

  • education

  • music

  • fine arts and art conservation

The candidate registers in the Online Internet Recruitment System (OCRS), makes the payment to the individual account generated for each candidate in the OCRS and places the complete set of required documents in an electronic version (scans).

Detailed information can be obtained from the Doctoral School Office by calling +48 34 3784 341 at 9:00-14:00 according to the duty schedule (information provided on the website of the Doctoral School and in the catalogues of individual disciplines).

The fee should be credited to the university's account (generated by the OCRS) by 10/07/2024.

A candidate applying for admission into the Doctoral School is obliged to put in the OCRS a PHOTO (in a .jpg file), which will be used for the ELECTRONIC PHD STUDENT ID (more information of the technical requirements can be found on the individual candidate's account).

12-15.07.2024 r.

Submission of documents at the Doctoral School

After electronic registration, the candidate submits the following documents to the Office of the JDU Doctoral School by the date specified in the enrollment schedule:

  1. Application for admission to the Doctoral School, printed from the OCRS, addressed to the Rector and indicating the chosen discipline, complete with the candidate’s consent to the processing of personal data, also printed from the OCRS. The candidate’s personal data is processed and stored for the purposes of enrollment in accordance with applicable legislation and are subject to adequate protection;

  2. CV;

  3. A photocopy (original to be inspected) or a certified copy of the diploma of completion of a second-cycle course or a long-standing master’s degree together, with a supplement or, in the case of this year’s graduates, a certificate of the result of the thesis defence issued by the Dean’s office of origin;

  4. A foreigner from outside the Member States of the European Union is required to submit a legalised or apostilled diploma of study abroad, which gives the candidate the right to apply for a doctoral degree in the country of issue. If the diploma and supplement are in a language other than Polish or English, a sworn translation into Polish must additionally be submitted;

  5. A foreigner enrolled to follow a programme of study in Polish shall submit a document confirming knowledge of the Polish language at a minimum B2 level (certificate of proficiency in Polish issued by the State Commission for the Certification of Proficiency in Polish as a Foreign Language at B2 level or higher, or a diploma of graduation in Polish). In the absence of a relevant document, language competence will be verified by a language exam;

  6. A proof of a minimum B2 level of English proficiency is required from a candidate enrolled for a programme of study in English. Candidates receive confirmation of their language skills during an interview. In the absence of a relevant document, language competence will be verified by means of a language exam. Applicants who have completed their studies in English (Bachelor’s or Master’s degree) are exempt from the language examination requirement. University’s Recruitment Committee of Doctoral School resolves any doubts regarding the recognition of an English language certificate;

  7. A recent photo that meets the requirements set out in the OCRS;

  8. An opinion of the applicant and their suitability for scientific/artistic work, issued by a member of staff holding a post-doctoral or professorial degree in the relevant scientific/artistic discipline not more than 12 months before the date of submission of the documents;

  9. A description of the planned research/artistic/design project, prepared on the appropriate form (Appendix 4 to the JDU Doctoral School Enrollment Rules), including the following information:

    1. The purpose of the research (definition of the research problem to be solved as a result of the research and formulation of research hypotheses; justification for undertaking the research, based on the innovativeness of the research and the impact of the results on the development of the researched issue, both in Poland and abroad);

    2. Research methodology (identification of the research methods that the doctoral candidate intends to use in the planned research project);

    3. A presentation of the current state of knowledge concerning the subject matter of the study, together with the primary literature of the subject.

  10. Approved documentation of previously obtained scientific/artistic/design achievements, grouped accordingly to component 2 (S2) - § 5(5);

  11. Declarations constituting Appendix 5 to the Rules for the Enrollment of Candidates to the JDU Doctoral School:

  1. Whether the JDU Doctoral School is the only doctoral school at which the candidate will be trained;

  2. Whether or not the candidate already holds a doctoral degree;

  1. Confirmation of payment of the enrolment fee.

Delivery of incomplete documents within the prescribed period shall mean resignation from the recruitment process to the Doctoral School.

In the case of sending documents by traditional mail, the date of receipt by the university is decisive.

15.07.2024 r.

URC-DS meeting - review of documents submitted

16.07.2024 r.

Language exam (in the absence of language competence certification)

Times and place of the exams can be found in the catalogues on the accounts of candidates without language certificates.

17-19.07.2024 r.

Interviews

The exact dates, times and place of interviews will be found in the catalogues of individual disciplines.

The interview will be related to the planned research project based on the prepared presentation and general issues related to the chosen discipline.

22.07.2024 r.

URC-DS meeting – preparing the ranking list

23.07.2024 r.

Announcement of the ranking list by 12.00 p.m.

24-25.07.2024 r.

Records of candidates shortlisted for admission

26.07.2024 r.

Announcement of the list of admitted persons

Information in the candidate's personal account under "recruitment results".

The results of the enrollment process are public and are published on the JDU Doctoral School website.

 



 

Attention! It is possible to make changes to the schedule. All information will be published on an ongoing basis on the website and in OCRS.

 

 

 



 

Dane kontaktowe Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych

| Marcin Żurawski

Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne UJD

Komisja Rekrutacyjna Wydziału Humanistycznego

kierunki studiów: Dziennikarstwo i kultura mediów, Filologia obca, Filologia polska, Filozofia, Historia, Iberoznawstwo, Philosophy, Specialized English for Business

Adres:
42-200 Częstochowa, al. Armii Krajowej 36a, (dojazd od ul. Worcella), pokoje 6, 7, 8

Informacja telefoniczna (+48) 34 361 14 25 :

poniedziałek   8:00-15:30
wtorek              8:00-12:00 oraz 14:00-15:30
środa                 8:00-9:00 oraz  14:30-15:30
czwartek          8:00-12:00 oraz  14:00-15:30
piątek               8:00-11:00 oraz  14:30-15:30

Dyżury Komisji, pok.228, ul. Waszyngtona 4/8:
11.09.2023 - od 13.00 do 15.00
12.09.2023 - od 13.00 do 15.00
13.09.2023 - od 13.00 do 15.00
14.09.2023 - od 12.00 do 15.00 (zgodnie z harmonogramem)
15.09.2023 - od 10.00 do 14.00 (zgodnie z harmonogramem)
16.09.2023 - od 9.00 do 12.00 (zgodnie z harmonogramem)

 

Jednostka

Numer telefonu

Komisja Rekrutacyjna

34 378 43 47

Centrum Obsługi Wydziału

34 361 41 14 lub 34 366 85 44

Dziekanat WH

34 361 14 25 lub 34 370 42 60

W przypadku problemów technicznych

j.chudy@ujd.edu.pl

 

Komisja Rekrutacyjna Wydziału Nauk Ścisłych Przyrodniczych i Technicznych

kierunki studiów: Biotechnologia, Chemia, Farmacja, Fizyka, Informatyka, Matematyka, Inżynieria multimediów, Innowacyjne technologie i nowoczesne materiały, Kryminalistyka i systemy bezpieczeństwa, Inżynieria bezpieczeństwa, Dietetyka, Żywienie człowieka i dietetyka, Produkcja i marketing żywności

Kontakt tel. w godz. 09.00-14.00

- adres: 42-215 Częstochowa, al. Armii Krajowej 13/15 

Jednostka

Numer telefonu

Dziekanat WNŚPT / Komisja Rekrutacyjna

34 373 10 96 lub 34 373 10 97
34 373 10 98 lub 34 361 21 79

W przypadku problemów technicznych

k.senderecki@ujd.edu.pl

Dyżury Komisji

ul. Waszyngtona 4/8, pok. 227
tel. 34 37 84 27

11.09.2023 – od godz. 13.00 do godz.15.00
12.09.2023 – od godz. 13.00 do godz.15.00
13.09.2023 – od godz. 13.00 do godz.15.00

Składanie dokumentów: ul. Waszyngtona 4/8, pok. 227
tel. 34 74 84 275

14.09.2023 – od godz. 12.00 do godz. 15.00
15.09.2023 – od godz. 10.00 do godz. 14.00
16.09.2023 – od godz. 9.00 do godz. 12.00

 

Komisja Rekrutacyjna Wydziału Nauk Społecznych

kierunki studiów: Analityka i kreatywność społeczna, Bezpieczeństwo narodowe, Pedagogika, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, Pedagogika specjalna, Political Science, Politologia, Praca socjalna, Psychoprofilaktyka, Psychologia, Poradnictwo rozwojowe i pomoc psychologiczna, Studia wschodnioeuropejskie i bałkańskie, Turystyka i rekreacja

Kontakt telefoniczny z Dziekanatem WNS od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 14:00
 

Jednostka

Numer telefonu

Dziekanat WNS

tel. 34 378 42 91; 34 378 42 93; 34 378 43 01

Centrum Obsługi Wydziału Nauk Społecznych

tel. 34 378 41 56;

34 378 42 97

W przypadku problemów technicznych

a.zabicka@ujd.edu.pl

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna (budynek przy ul. Waszyngtona 4/8, II piętro sala 211)

tel. 34 378 42 26

Dyżury WKR:

- od 20.09.2023 poniedziałek-piątek
w godz. 13.00-15.00
- przyjmowanie dokumentów:
zgodnie z harmonogramem rekrutacji

Kontakt mailowy kandydatów z Komisją za pośrednictwem konta na platformie Internetowa Rejestracja Kandydatów.

 

20.09.23 r. 13:00-15:00 pok.211
21.09.23 r. 13:00-15:00 pok.211
22.09.23 r. 13:00-15:00 pok.211
25.09.23 r. 13:00-15:00 pok.211
26.09.23 r. 13:00-15:00 pok.211

27.09.23 r. 10:00-13:00 pok.327 sprawdzian umiejętności praktycznych

28.09.23 r. 10:00-15:00  składanie dokumentów

 

Komisja Rekrutacyjna Wydziału Sztuki

kierunki studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, Fotografia i kreacja przekazu wizualnego, Grafika, Music in public space, Malarstwo, Muzyka w przestrzeni publicznej, Painting

Kontakt telefoniczny  w godz. 9.00-14.00 (dni robocze od poniedziałku do piątku) oraz zgodnie z harmonogramem rekrutacji

dyżury WKR:

  • do 11.08.2023 r. oraz od 07.09.2023 r. do 12.09.2023 r. poniedziałek-piątek w godz. 9.00 - 14.00
  • przyjmowanie dokumentów: zgodnie z harmonogramem dodatkowej rekrutacji

Jednostka

Numer telefonu

Komisja rekrutacyjna (budynek przy ul. Waszyngtona 4/8, VI piętro sala 608)

797 910 477

W przypadku problemów technicznych

p.bleszynski@ujd.edu.pl

 

- Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych - edukacjaplastyczna_rekrutacja@ujd.edu.pl
- Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej - edukacjamuzyczna_rekrutacja@ujd.edu.pl
- Fotografia i kreacja przekazu wizualnego - 
fotografia_rekrutacja@ujd.edu.pl
- Grafika - grafika_rekrutacja@ujd.edu.pl
- Malarstwo - malarstwo_rekrutacja@ujd.edu.pl
- Muzyka w przestrzeni publicznej - mwpp_rekrutacja@ujd.edu.pl

 

Komisja Rekrutacyjna Wydziału Prawa i Ekonomii

kierunki studiów: Administracja, Prawo, Ekonomia, Economics, Rachunkowość i podatki.

Adres WPiE UJD: 42-218 Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Kontakt telefoniczny w godzinach 9.00-14.00

Jednostka

Numer telefonu

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna:
Dziekanat WPiE p. 204
Centrum Obsługi Wydziału p. 203

34 378 31 14 lub 34 378 31 15
34 378 31 17 lub 34 378 31 12

W razie problemów technicznych

a.pintal@ujd.edu.pl

Dyżury WKR w budynku UJD przy ul. Waszyngtona 4/8

pokój 226 (piętro drugie), tel. 34 3784 334
11.09.2023 – w godzinach 13.00-15.00
12.09.2023 – w godzinach 13.00-15.00
13.09.2023 – w godzinach 13.00-15.00

Składanie kompletu dokumentów w budynku UJD przy ul. Waszyngtona 4/8
pokój 226 (piętro drugie), tel. 34 3784 334

14.09.2023 – w godzinach 12.00-15.00
15.09.2023 – w godzinach 10.00-14.00
16.09.2023 – w godzinach 09.00-12.00

Składanie kompletu dokumentów (zakwalifikowanych z list rezerwowych)

19.09.2023 – w godzinach 12.00-15.00
20.09.2023 – w godzinach 10.00-14.00

Członkowie WKR odpowiadają na pytania kandydatów osobiście, telefonicznie oraz mailowo za pośrednictwem systemu IRK.

 

Komisja Rekrutacyjna Collegium Medicum im. dr Władysława Biegańskiego

kierunki studiów: Fizjoterapia, Kosmetologia, Lekarski, Pielęgniarstwo, Ratownictwo medyczne, Wychowanie fizyczne

Kontakt tel. w godz. 9.00-14.00

Jednostka

Numer telefonu

Komisja rekrutacyjna Collegium Medicum
im. dra Władysława Biegańskiego

34 378 42 14

Centrum Obsługi Wydziału

34 365 59 83

Dziekanat WNZ

34 365 64 26

34 888-02-68 /  34 888-01-04

W razie problemów technicznych

l.lasek@ujd.edu.pl

COLLEGIUM  MEDICUM
im. dr. Władysława Biegańskiego
pok. 224

dyżury:

11.09.2023 - godz. 13.00-15.00
12.09.2023 - godz. 12.00-14.30
13.09.2023 - godz. 12.00-14.30

Przyjmowanie dokumentów w budynku UJD przy ul. Waszyngtona 4/8
pokój 224

14.09.2023 - godz. 12.00-15.00
15.09.2023 - godz. 10.00-14.00
16.09.2023 - godz. 9.00-12.00

 

Szkoła Doktorska UJD

dyscypliny: Literaturoznawstwo, Językoznawstwo, Historia, Sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki, Sztuki muzyczne, Nauki fizyczne, Nauki chemiczne

Kontakt tel. w godz. 9.00-14.00

Jednostka

Numer telefonu / e-mail

Sekretariat Rady ds. Nadawania Stopni i Szkoły Doktorskiej UJD w Częstochowie

34 378 43 41 lub 34 378 43 65

W przypadku problemów technicznych

m.zurawski@ujd.edu.pl

 e-mail: phd-studies@ujd.edu.pl